• Eğitim ve Eğlence Sektöründe Sanal Gerçeklik

Bilgisayar destekli programlar sayesinde bireylerin 3 boyutlu ortamlarda bulunması durumuna sanal  gerçeklik denir. Kask, gözlük, yelek, eldiven aracılığı ile bulundukları ortamda sanal 3 boyutlu farklı bir ortam  oluşturularak kullanıcıların  3 boyutlu olarak   sanal bir ortamda hareket etmesidir. Kullanıcılar kafalarına taktıkları kask, gözlük  ve eldiven  yardımı ile oyun, eğlence, eğitim gibi sektörlerde gerçeklik hissini yaşayabilirler. Sanal gerçeklik, kısmi katılımlı, tam katılımlı ve çoklu katılımlı olarak üçe ayrılır. Bu sınıflandırma gerçeklik oranı ile belirlenmektedir.

Günümüzde eğitim ve sağlık alanlarında yoğun bir şekilde kullanılan sanal gerçeklik  eğlence sektöründe de  yaygınlaşmıştır. Sağlık sektöründe kısmi katılımlı sanal gerçeklik  kullanılırken eğlence sektöründe çoklu katılımlı sanal gerçeklik teknolojisi kullanılmaktadır.  Hasta lık etkenini belirlemek veya müdahale edilecek bölgeyi canlandırarak hastalık etkeninin ve hasta organın canlandırılmış hali üzerinde tedavi yöntemleri belirlenmektedir. Çoklu katılım sanal gerçeklikte ise oyuncular belirli bir oyun alanı içerisinde kendi aralarında veya belirli bir düşmana karşı takım halinde birlikte oynayarak oyunun keyfini çıkarmaktadırlar. Çoklu katılım sanal gerçeklil pyunlar dışında dünya genelinde yapılan yarışmalarda, konferanslarda da kullanılmakta ve dünyanın neresinde olursanız olun  oyuna veya konferansa dahil olarak sanal gerçeklik kavramını yaşayabiliyorsunuz.

Sanal gerçeklik  eğitim alanında da kısmi katılımlı olrak kullanılmaktadır. Bir eğitmen ve bir öğrenci olarak eğitim amaçlı kullanılan sanal gerçeklik  askeri alanlarda savaş stratejiler, belirlenirken veya  belirli coğrafyalarda testler yapılırken kullanılmakta ve eğitimin  amacına ulaşması sağlanmaktadır. Özellikle ulaşımı zor olan coğrafyalarda sanal gerçeklik kavramı çok önemlidir. Özellikle harita çizimlerinde bölgenin  taraması yapılarak sanal gerçeklik programları ile tüm haritası çıkarılmakta ve  kullanıcılar için güvenilir ulaşım güzergahları da belirlenmektedir. Bu açıdan insanlığa yararlı bir teknoloji olması ve gelişen teknoloji ile yaygınlaşarak kullanımının artması  kaçınılmazdır.

Eğitim ve Eğlence Sektöründe Sanal Gerçeklik hakkında yorumlar

    Henüz Yorum Yok

Eğitim ve Eğlence Sektöründe Sanal Gerçeklik hakkında yorum yaz