• Site içi SEO (On-Page SEO)
  • domain
  • SİTENİN LİNK YAPISI
  • Sayfa Açıklaması (Page Desciption)
  • Mobil Seo
  • Resimlerin alt etiketleri
  • ANAHTAR KELİME ARAŞTIRMASI

Kusursuz şekilde düzenlenen site içi kod yapısı, arama motoru optimizasyonunun temelinini oluşturur.  Bunun için sitenin link, sayfa açıklaması, sayfa başlığı, görsel optimizasyonlar ve arama motoru iyileştirmelerine Site içi SEO (On-Page SEO) denmektedir.

Arama motorlarının siteniz hakkında iyi bir fikir sahibi olabilmesinin ana koşulu tamamen  siteyi kuran kişinin elindedir.  Bunun için sitenin içeriğini uygun başlık (title), uygun sayfa açıklaması (description) ve anahtar kelimeleri barındarın URL olmalıdır.

DOMAİN SEÇİMİ

Arama motorlarından en üst seviyede verim alabilmenin birinci yolu bir alan adına yani domain adresine sahip olmak gerekir.  Keyword Domain tabiri de tam olarak buradan gelmektedir.  Arama motorları için domain ve anahtar kelime ilişkiSİ çok önemlidir.  Çünkü arama motoru tıpkı insan beyni  gibi yukarıdan aşağıya ve soldan sağa şeklinde çalışmaktadır.  Bu yüzden iki kelimeden oluşacak bir domain adresinin solunda bulunan ilk kelimenin anahtar kelime olması hususuna dikkat edilmelidir.

Örnek olarak anahtar kelimeniz saat ise, domain adresinizde saat ile başlamalıdır.

    Saatzamani.com
    Saatkadrani.com
    Saatkac.com

Ancak hedef piyasınız sadece Türkiye ise com.tr uzantılı bir domain daha profesyonel olacaktır.
Domain uzantıları
Domain uzantılarında ise bir değer sıralaması vardır.

  1.     .com
  2.     .net
  3.     .com.tr
  4.     .co
  5.     .gen.tr
  6.     .web.tr 


İki kelimeden oluşan bir alan adı seçerken, hedeflediğiniz alan adının dolu olması halinde, kelimelerin arasına tire(-) koyarak alan adı almayı deneyebilirsiniz. Örneğin saatzamani.com daha önceden alınmış ve müsait değilse saat-zamani.com şeklinde bir domain adresi almak daha mantıklı olacaktır.

Domain adresi alınırken özellikle sayfa başlığı, sayfa açıklaması ve site içeriği ile uyumlu değilse tek başına alan adının arama motorlarında çok büyük bir etkisi olmaz. Mutlaka alan adınız ile uyumlu içerikleriniz olmalıdır.

Domain seçiminde önemli olan bir diğer konu ise domain yaşıdır. Yıllar önce alınmış domain adresleri eğer bir filtre işleminden geçmediyse, alıcılar açısından oldukça faydalı olacaktır. Özellikle Go Daddy gibi adreslerden yıllanmış domainlere göz atılabilir.

SİTENİN LİNK YAPISI

                Web sayfasının ilnkini oluştururken dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri anahtar kelimenin kullanılmasıdır ancak anahtar kelimenin abartılı bir şekilde kullanılması da spam olarak algılanabilir. Bu duruma oldukça dikkat edilmelidir.

SİTENİN LİNK YAPISI

                Linklerin birkaç kelime içermesi durumunda, kelimelerin bitişik yazılmasından kaçılmalı ve her kelime tire(-) ile birbirinden ayrılarak yazılmalıdır.

                Örnek . http://saatkadrani.com.tr/siyah-kadranli-saat-modelleri/

                Bu tarz lihk  modeli, bitişik yazılan diğer linklere göre site sahibine oldukça avantaj  sağlayacaktır.  Bunun nedeni insanların arama yaparken kelimeler arasına boşluklar koymasıdır. Arama motorları da bu tireyi tamda boşluk olarak algılamaktadır.

                Kullanılan anahtar kelimelerin site içeriği ile bir ilgisinin olmaması durumunda  hem arama motorlarının hem de kullanıcılarının kandırılmış hissi verebilirsiniz. Bu duruma ısrarla devam edilmesi halinde  Google spam ekibine yakalaranak site sandbox’a düşmesine neden olabilirsiniz.

TITLE VE DESCRIPTION

                Site içi Seo’da en önemli noktalardan bir tanesi de sitenin başlığı (title) ve açıklama(description)’dır. Çünkü arama motorlarında bu kısımlar buzdağının görünen yüzüdür.

                Sayfa başlığı (Page Title) nasıl olmalıdır?

                Her sayfanızın en fazla 70 karakter uzunluğunda bir başlığı olmalıdır. Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta ise her sayfa açısından farklı ve içerikle aynı olan bir başlık kullanmalısınız. Arama motorları  linklerden sonra başlıkları gösterir. Bu hususta bir döğer önemli nokta ise,  aynı başlık içinde anahtar kelimeyi  bir kezden fazla kullanmamanızdır.  Bu durum arama motorlarında değer kaybetmenize neden olur. Google’nın gözünden düşmeyin.  En sağlıklı olan nokta, konuyu açıklayıcı ve anahtar kelimenin bir kere kullanıldığı bir başlık olmalıdır. 

Sayfa başlığı (Page Title) nasıl olmalıdır?

Resimde görüldüğü gibi, aranan kelime sayfa başlığı nda koyu renk olarak gösterilmektedir.

                Sayfa Açıklaması (Page Desciption) nasıl olmalıdır?

                Sayga açıklaması site içeriği ile alakalı ve açıklayıcı olmadılır ve 156 karakteri geçmemilidir.  Çünkü arama motorları yazının tamamını okumaz. Açıklamanın başlıkla kesin bir bağlantısı olmalıdır. Anahtar kelime mutlaka kullanılmalı  ancak kesinlikle abartıya kaçılmamalıdır.

Sayfa Açıklaması (Page Desciption) nasıl olmalıdır?

Mobil Seo kelimesi, başlığın altındaki açıklamalar kısmında koyu renkli olarak arama motorunda gösterilmiştir. Anahtar kelime başlıkta ve açıklama kısmında bir kez kullanılmıştır.

                GÖRSEL  OPTİMİZASYON

                Siteye eklenecek resimlerin doğru indeks alması çok önemlidir. Bu yüzden siteye koymayı düşündüğünüz resimlerin isimlerine özellikle önem gösterilmesi gerikir. Örneğin resim1 yerine konuyla alakadar isimler kullanın.

                SEO’ya etki edecek bir diğer önemli faktör de resimdeki alt etiketlerdir.  Arama motorları resimleri görmez. Onları ne olduğunu ancak alt etiketleri okuyarak anlayabilirler.

görsel aramalar

                Resimlerin alt etiketlerinin doğru bir şekilde kullanılması, görsel aramalarda sitenizi sonuçlar arasında görünmesini sağlayacaktır.

 

                ANAHTAR KELİME ARAŞTIRMASI

                Title, description ve link yapısının ana hatları ile kavrandıktan sonra dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli nokta doğru bir anahtar kelime araştırması yapılması gerektiğidir. Zira doğru bir başlık yanlış bir anahtar kelime ile büyük değer kaybeder. Bu yüzden anahtar kelimelerin iyi bir şekilde analizinin yapılması gerekir.  Düşündüğünüz bir anahtar kelime eğer Google’de hiç aranmayan bir kelimeyse siteniz için bir ölü yatırım olur. Bu tarz olumsuzlukların önüne geçmek için ise Google Anahtar Kelime Planlayıcı’sını kullanmak gerekir.  Kullanımı oldukça basit olan Anahtar Kelime Planlayıcısı, bir kelimenin ortalama aylık arama hacmini ve rekabet durumunu gösterir. Anahtar kelimenizin arama hacmini inceleyerek stratejinizi oluşturmalısınız.

 <strong>ANAHTAR KELİME</strong> ARAŞTIRMASI

Resimde görüleceği üzere, anahtar kelime dijital pazarlama olarak düşünülmüş ve ortalama aylık aranma sayısı ve rekabet düzeyi görüntülenmiştir. Anahtar kelimenin aranma oranı yüksek, rekabet oranı düşükse, sitenizin tık alma ihtimali de yüksek olacaktır. Anahtar kelime aramasında bu ters orantıya dikkat etmelisiniz.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Site içi SEO (On-Page SEO) hakkında yorumlar

  • Yunus namlı | 08:09:18 | 09/Haziran/2016 |

    seo üzerine okuduğum engüzel makale resimli anlatımlarla oldukça açıklayıcı

  • hakan | 01:29:28 | 12/Haziran/2016 |

    çok başarılı

Site içi SEO (On-Page SEO) hakkında yorum yaz