• Google SEO Çalışmalarına Nasıl Değerlendiriyor?

Google tarafından Seo çalışmalarının desteklendiği herkes tarafından bilinen bir gerçektir. Ancak bu destek Google yönergeleri kapsamında ağırlıklı olarak site içi kriterlere bağlı olarak yani web site sahiplerinin arama motorları için nasıl daha faydalı bir site yapabileceği hususunda yoğunlaşmaktadır. Tamamen Google'ın lehine bir durum olan SEO çalışmaları daha rahat, hızlı ve sorunsuz bir şekilde arama sonuçlarına ulaşılması amaçlanmaktadır.

 

Tabi bu durumun Google açısından dezavantajına bakacak olursak;

Google resmi olarak açıklanan rakamlara göre gelirinin %96’sı reklamlar %4’ünü de diğer yatırımlardan elde etmektedir Google’ın bu reklam gelir oranları dikkate alındığı zaman, dünya devinin bu gelir kaynağı olmadığı takdirde varlığını sürdürebilmesi imkansız denecek düzeydedir.

 

Reklam üzerinden elde edilen bu gelirler Seo sektörü ile doğrudan ilişkili durumdadır. Çünkü SEO çalışmaları ile 5-6 aylık bir süreçte ilk sayfaya gelen bir anahtar kelime ile ilgili olarak site sahibi o anahtar kelime açısından Adwords’e başvurmayacaktır. Bu da Google için Adwords üzerinden gelir kapısının kapanması anlamına gelmekte ve reklam geliri açısından büyük bir dezavantaj oluşturmaktadır. Bu nedenle Google SEO algoritmalarını sürekli olarak güncelleyebilmektedir. Ancak şunu da iyi anlamak gerekir ki; Seo algoritmasının sürekli olarak güncellenmesi bu konudaki bilinmez durumu artırmak veya bir kaos ortamı oluşturmak değil, uzman ve acemi çalışmalarını da ayırt etme olanağı sağlayarak daha doğru sonuçlar elde etmeyi amaçlamaktadır.

 

Özetle şunu söyleyebiliriz ki, siz bir web sitenizde insanlığa faydalı olacak çok özel bilgiler sunuyor ve bunun insanlara ulaşmasını istiyorsunuz, Google'da tam da bu noktada içerik optimizasyonları, anahtar kelime gibi bir kısım önerilerde bulunuyor. Ve bu içeriklere hak ettiği konuma getirmenizi amaçlıyor. Bu durum web siteniz için mükemmel bir yaklaşımdır. Bu açıdan bakıldığında Google’ın SEO çalışmalarını desteklediğini görüyoruz. Ancak bir yandan da ağırlıklı olarak kazancının ana kaynağı olan Adwords gibi site dışı unsurları açısından da Seo çalışmalarını desteklemiyor da diyebiliriz.

 

Google'ın özetle üzerinde durduğu asıl konu web site sahiplerinin sürekli olarak faydalı konulara yoğunlaşmasını istemesidir. Çünkü her güncelleme gerçekten faydalı olan ve hizmet eden sitelere tespit etmeye yöneliktir.

Google SEO Çalışmalarına Nasıl Değerlendiriyor? hakkında yorumlar

    Henüz Yorum Yok

Google SEO Çalışmalarına Nasıl Değerlendiriyor? hakkında yorum yaz