Matt Cutts, Google’ın Webspam ekibinin başında yer alan bir yazılım mühendisi. Cutts’ın internette Google’ın çalışma prensibine ilişkin çok sayıda yayınlanmış videosu bulunuyor. Bazı kesimler bu videolarda belirttiği Google kriterlerinin tümünün doğru olmadığı, büyük kısmınınsa doğru olduğunu düşüncesinde. Makaleler içerisindeki anahtar kelime yoğunluğu pek çok SEO uzmanının üzerinde durduğu ve önemsediği bir konu. Matt Cutts da bu konuda bir soru yöneltilmesi üzerine açıklamalar yapmış ve Google’ın bu kriteri nasıl değerlendirdiği hakkında bilgiler vermiş.

Belirli bir oran bulunmuyor

Matt Cutts, anahtar kelime yoğunluğu için sabit belirli bir oran bulunmadığını söylüyor. İçerik hazırlayan kişilerin doğal bir şekilde okunabilir yazılar yazmaları gerektiğini ve belirli sabit bir yoğunluk kullanmak gibi bir durumun söz konusu olmadığını belirtiyor.

Bunu şu şekilde ifade etmek de mümkün; Google botları içeriklerinizi incelediğinde belirli bir anahtar kelimeden bahsettiğinizi görüyor ve bu anahtar kelimeden tekrar ne zaman bahsettiğinize de dikkat ediyor. Fakat eğer söz konusu kelimeden çok fazla sayıda bahsederseniz, artık içeriğinizin keyword stuffing adı verilen, çok fazla sayıda anahtar kelime kullanımına doğru gittiğini anlıyor ve böylesi durumlarda sitenizi cezalandırma işlemleri uygulanabiliyor.

Cutts ayrıca içeriğin doğal bir içerik olup olmadığının anlaşılması için sesli okuma yöntemini öneriyor. İçeriği bir meslektaşınıza okutarak herhangi bir doğallıktan sapma olup olmadığını da analiz etmenizi tavsiye ediyor. Bu sayede yazınızda kullandığınız anahtar kelime sayısı da doğal bir şekilde okuyucuya yansıtılabiliyor.

Diğer sitelere de bağlı

Matt Cutts son olarak anahtar kelime yoğunluğunun çeşitli parametrelere bağlı olarak değişim gösterdiğini belirtiyor. Konuşmasında özellikle bu parametrenin bölgeye göre ve diğer sitelerin o anahtar kelimede kullandıkları yoğunluğa göre değiştiğini belirtiyor. Tabi tüm bunlara rağmen SEO uzmanlarının kullandıkları belirli yüzdelerden bahsetmek de mümkün. En azından bir yüzde aralığı veya makale kelime sayısına göre anahtar kelime sayısının belirlenmesi, bir yazının baştan doğal bir içerik olmasına yardımcı olabilir. SEO uzmanlarının yazarlara belirli sayılar belirterek, onları bir konuyu daha iyi ifade etmeye ve kendilerini tekrar etmemeye yönelttikleri de düşünülebilir.

Sonuç itibariyle SEO uzmanları kelime yoğunluğunu bölgeye göre veya sıralamalara göre analiz edemeye de bilirler. Bu nedenle yoğunluğu belirli bir aralıkta almak en iyisi olabilir. Matt Cutts ise herhangi bir aralıktan ziyade içeriği doğal olması gerektiğine vurgu yapıyor ve kişilerin bu parametreyi düşünmemelerini tavsiye ediyor.

Google’dan Matt Cutts’a Göre Anahtar Kelime Yoğunluğu Nasıl Olmalı? hakkında yorumlar

    Henüz Yorum Yok

Google’dan Matt Cutts’a Göre Anahtar Kelime Yoğunluğu Nasıl Olmalı? hakkında yorum yaz